امروز : جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت : ۱۰:۵۰:۲۲

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

عصب کشی دندان درد دارد؟

شاید خود شما هم قبل از انجام عصب کشی به این فکر کرده باشید که آیا عصب کشی دندان درد دارد؟ ترس از دندانپزشکی ممکن است در هر سنی و در هر جنسیتی وجود داشته باشد. یکی از دلایلی که باعث ایجاد ترس در مراجعین به دندانپزشکی می شود، ترس از درد می باشد.

بسیاری از افراد از آمپول بی حسی که قبل از اقدامات درمانی پیچیده، مورد استفاده قرار می گیرد می ترسند.

ترس از عصب کشی دندان

حال فردی را در نظر بگیرید که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشت دهانی-دندانی دچار پوسیدگی های عمیق و گسترده شده است. در صورتی که فرد نسبت به چکاپ های دوره ای دندانپزشکی و انجام جرمگیری به موقع و منظم دندان ها بی اهمیت باشد، با افزایش رسوب جرم های دندانی، شاهد ایجاد پوسیدگی های وسیع و عمیق در دندان های وی خواهیم بود.

این پوسیدگی ها باعث ایجاد آسیب های نامطلوب در ساختمان دندان می شوند. اگر شدت این آسیب ها به قدری باشد که با انجام تکنیک های ساده ی درمانی مانند: ترمیم پوسیدگی، جرمگیری دندان و… درمان نشوند، نیاز به انجام اقدامات پیچیده تری مانند، عصب کشی دندان برای رفع عوارض موجود می باشد.

بنابراین برای جلوگیری از افزایش شدت آسیب های دندانی، این تفکر نادرست که آیا عصب کشی دندان درد دارد را فراموش کنید و برای انجام تکنیک های درمانی لازم در زمان مناسب اقدام کنید.

مراحل عصب کشی دندان

روند معمول و طبیعی انجام عصب کشی دندان به شرح زیر می باشد:

• تزریق بی حسی
  • ایجاد حفره ی مناسب برای دسترسی آسان
  • باز کردن مسیر کانال دندانی
  • آماده ساختن کرونال کانال
  • شستشو دادن کانال
  • اندازه گرفتن عمق کانال
  • پر کردن ریشه ی دندان
  • تهیه ی گرافی از دندان مورد نظر به منظور بررسی روند کار عصب کشی

معمولا بعد از انجام عصب کشی از روکش دندان به منظور حفظ استحکام و افزایش مقاومت دندان نسبت به پوسیدگی و سایر عوارض دندانی، استفاده می شود.

فیلم عصب کشی دندان

در این قسمت ویدیوی شماتیک از نحوه ی عصب کشی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم:

آیا بعد از عصب کشی دندان درد دارد؟

اگر مراحل عصب کشی دندان با دقت و صحیح صورت گیرد هیچ عارضه ای بعد از اتمام عصب کشی برای فرد ایجاد نمی شود.

بطور مثال اگر عصب کشی دندان:

• طبق اصول و به صورت کامل صورت گیرد.
  • از مواد مناسب و با کیفیت در طی عصب کشی دندان استفاده شود.
  • حفره ی ایجاد شده به منظور عصب کشی بصورت دقیق شستشو داده و ضدعفونی شود.
  • از ابزار استریل و عاری از هرگونه میکروب و باکتری در حین عصب کشی استفاده شود.

عوارض نامطلوبی مانند عفونت، ایجاد نمی شود. بنابراین اگر تمامی مواد فوق الذکر در عصب کشی رعایت شوند، شاهد ایجاد درد بعد از انجام این تکنیک درمانی موثر، نخواهیم بود.

نمونه عصب کشی بدون درد توسط دکتر جنانی

هزینه عصب کشی دندان

معمولا پارامترهای متفاوتی در تعیین نهایی قیمت عصب کشی دندان موثر می باشند. بطور مثال:

• تعداد کانال های دندانی که قرار است عصب کشی شود.
  • مواد مورد استفاده درطی عصب کشی
  • موادی که برای پر کردن دندان بعد از عصب کشی استفاده می شود.
  • جنس روکش مورد استفاده بعد از اتمام عصب کشی
  • تکنیک اجرایی دندانپزشک مربوطه و …

نتیجه گیری

انتخاب تکنیک درمانی مناسب و کارآمد به دنبال تشخیص صحیح دندانپزشک صورت می گیرد. بنابراین همواره در انتخاب پزشک خود به منظور انجام اقدامات درمانی یا حتی زیبایی دقت کنید.

توصیه ی ما به شما عزیزان این است که با مراجعه به بهترین دندانپزشک در کرج، عصب کشی دندان بدون درد و عارضه ای را تجربه کنید.