مراقبت بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت بعد از ایمپلنت دندان شامل چه نکاتی است؟

مراقبت بعد ازایمپلنت دندان چه تاثیری در ماندگاری ایمپلنت دارد؟

با ما همراه باشید تا با مراقبت بعد از ایمپلنت دندان آشنا شوید.

بعد از جایگذاری ایمپلنت در دندان مهم ترین اقدام ، توجه به نکات بهداشتی و مراقبتی به منظور جلوگیری از ایجاد عفونت و کاهش درد بعد از جراحی ، می باشد.

دکتر شهریار جنانی دندانپزشک و جراح لثه و دهان   ، با دانش و مهارت بالای خود می تواند، ایمپلنت دندان ، را به بهترین شکل و ماندگاری بالا و باکیفیت ، برای بیماران خود انجام دهد و رضایت قابل قبولی را از آن ها کند . شما عزیزان  می توانید جهت  مشاوره ، و وقت دهی با شماره های ۳۲۲۴۲۱۵۱-۳۲۲۵۴۲۲۷-۰۲۶ تماس  حاصل فرمائید و یا به کانال اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

در هفته ی اول بعد از جایگذاری ایمپلنت دندان ، باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشید، بطور مثال: استفاده از دهان شویه های ضدعفونی کننده ( مانند: کلرهگزیدیدن) می تواند میکروب ها و باکتری های دهان را از بین ببرد و بستر مناسبی برای سلامت دندان و لثه فراهم آورد.

توجه به نکات زیر در مراقبت بعد از ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی دارد:

۱-    از مصرف مواد غذایی سفت در هفته ی اول بعد از کاشت ایمپلنت ، دوری کنید. ( توصیه می شود در این مدت از مواد غذایی نرم استفاده کنید.)

۲-    طبق تجویز دندانپزشک می توانید از مسکن و آنتی بیوتیک به منظور کاهش درد و عدم ایجاد عفونت استفاده کنید.

۳-    عدم استعمال دخانیات در هفته ی اول بعد از ایمپلنت دندان

۴-    در هفته ی اول به بهداشت دندان های دیگرتان رسیدگی کنید و آن ها را مسواک بزنید. ( توصیه می شود در این مدت از مسواک برای شستشوی ایمپلنت ها استفاده نکنید.)

۵-    علاوه بر مصرف مسواک ، با استفاده از نخ دندان بین دندان های متصل به ایمپلنت دندان را تمیز کنید.

مراقبت بعد از ایمپلنت دندان

عوارض بعد از ایمپلنت دندان

علائمی مانند درد ، تورم و احساس سوزش در محل جایگذاری ایمپلنت دندان بعد از جراحی، طبیعی می باشد.

با این حال با توجه به حساسیت جایگذاری ایمپلنت نیاز است این جراحی با تسلط کامل و بدست دندانپزشک متبحر صورت پذیرد. زیرا زمانی که ایمپلنت بصورت نامناسب کاشته شود می تواند سبب ایجاد عوارض نامطلوبی برای بیمار شود.

بطور مثال اگر ایمپلنت بصورت نامناسب و بدون در نظر گرفتن شرایط دهان و فک بیمار، جایگذاری شود ممکن است اعصاب آسیب ببینند که بدنبال این امر فرد متحمل عوارضی مانند: بی حسی لب پایین ، چانه  حتی دردهای شدید می شود. اگر میزان آسیب دیدگی اعصاب زیاد باشد ، عوارض ایجاد شده غیرقابل جبران می باشند که در این صورت نیاز است از تکنیک های پیوند عصب برای برطرف شدن عارضه های موجود استفاده شود . پس در انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت را مد نظر داشته باشید.

درد پس از جراحی ایمپلنت

درد بعد از جایگذاری ایمپلنت به پارامترهایی نظیر : تکنیک جراح دندانپزشک مربوطه ، میزان دستکاری نسوج نرم و سخت توسط دندانپزشک ، برندگی محل نصب ایمپلنت و میزان بکار گیری ابزار جراحی و… ، وابسته می باشد.

علاوه بر نکات بیان شده ، بیماری های لثه و خرابی دندان وسایر عادات بیمار در نتیجه دهی جراحی ایمپلنت دندان تاثیر مستقیم دارد.

نکته ی قابل توجه در مراقبت بعد از ایمپلنت دندان ، نحوه ی رعایت بهداشت توسط بیمار می باشد. اگر فرد تک تک موارد بهداشتی و مراقبتی دهان و دندان را بعد از جایگذاری ایمپلنت مد نظر داشته باشد ، متوجه عوارض نامطلوب نمی گردد و جراحی ایمپلنت دندان موفقیت آمیزی خواهد داشت.