ترس از دندانپزشکی

فهرست محتوا

ترس از دندانپزشکی مانع از مراجعه ی بموقع بسیاری از افراد در سنین مختلف به کلینیک دندانپزشکی می شود. اما منشأ این ترس چیست؟

چرا برای درست کردن دندانتان در زمان مناسب به دندانپزشکی مراجعه نمی کنید؟

آیا می دانید؛ اگر در زمان مناسب به دندانپزشکی مراجعه نکنید ممکن است با ادامه ی آسیب های دندانی، عواقب نامطلوبی را متحمل شوید؟

با خواندن این مقاله می توانید آگاهی خود را درباره ی علت ترس از دندانپزشکی و راه غلبه بر آن بالا ببرید.

ترس از دندانپزشکی

چکاپ های دوره ای دندانپزشکی

با مراجعه منظم به دندانپزشکی می توان از طریق راهکارهای ساده ی پیشگیری مانند جرمگیری به موقع دندان و برطرف ساختن باکتری های پوسیدگی زا از سطح دندان، از ایجاد آسیب های شدید دندانی که نیاز به راهکارهای پیچیده ی درمانی دارد جلوگیری کرد.

با بررسی هر 6 ماه یکبار شرایط دهانی و دندانی می توان عیوب احتمالی را در زمان مناسب و از راه های ساده ی دندانپزشکی برطرف ساخت.

دکتر شهریار جنانی ، دندانپزشک زیبایی در کرج و دارای فلوشیپ و مستر شیپ ایمپلنت از ICOI از آمریکا، می باشند.
شما عزیزان  می توانید برای انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی بدون ترس از دنداپزشکی و در محیطی کاملا امن و آرامبخش  توسط دکتر شهریار جنانی، از طریق زیر اقدام کنید:
شماره های تماس:  32242151 -32254227  (026)
صفحه اینستاگرام

ترس از دندانپزشکی در کودکان

مراجعه ی منظم به دندانپزشکی و انجام چکاپ های لازم از زمان کودکی با رشد دندان های شیری آغاز می شود. حفظ سلامت دندان ها از جمله موارد بسیار مهمی می باشد که در طول زندگی هر فرد از زمان کودکی تا بزرگسالی باید مد نظر قرار داد.

ترس از دندانپزشکی در کودکان امری بسیار طبیعی می باشد. اما باید دقت کرد که هر خاطره ی تلخی از دندانپزشکی در زمان کودکی می تواند این ترس را تشدید کند و حتی باعث شود این ترس تا بزرگسالی فرد نیز باقی بماند.

جرم گیری دندان
نمونه جرم گیری دندان توسط دکتر جنانی

در غالب اوقات ترس از دندانپزشکی در بزرگسالان ریشه در زمان کودکی و تجربه ی تلخ گذشته ی آن ها دارد. به همین منظور توصیه می شود عزیزان ساکن البرز با مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج، شرایط دهانی – دندانی کودک خود را بررسی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه ی کار و برخورد دندانپزشک از پارامترهای بسیار مهم در جذب و برطرف ساختن ترس از دندانپزشکی در کودک دارد.

ترس از عصب کشی دندان

عصب کشی دندان یک راهکار پیچیده ی دندانپزشکی می باشد که نیاز به تبحر و دانش بالای دندانپزشک دارد. اگر چکاپ های دوره ای دندانپزشکی در زمان مناسب و زیر نظر دندانپزشک مجرب صورت نگیرد، آسیب های دندانی ادامه می یابند تا جایی گسترش پوسیدگی به حدی می باشد که ساختمان داخلی دندان یا حتی ریشه ی آن را درگیر می سازد.

شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی عصب کشی دندان در کرج مراجعه نمایید و از مراحل عصب کشی دندان و مزایای این تکنیک درمانی آگاهی پیدا کنید.

گرافی عصب کشی دندان
گرافی عصب کشی دندان

نتیجه گیری

ترس از دندانپزشکی؛ عامل بسیار مهمی در عدم مراجعه ی به موقع و انجام اقدامات پیشگیرانه ی لازم، می باشد. این امر زمینه ی مناسبی برای آسیب دیدگی بیشتر دندان و عوارض نامطلوب دهانی- دندانی مثل عفونت لثه یا آبسه ی دندان را، فراهم می آورد.

پس با انتخاب دقیق و هوشمندانه ی کلینیک دندانپزشکی می توانید تمامی اقدامات درمانی و زیبایی دندانپزشکی را در محیطی امن و زیر نظر دندانپزشکان مجرب و حاذق، در نهایت آرامش انجام دهید و ترس از دندانپزشکی را ریشه کن سازید.

با مد نظر قرار دادن نکات مهم فوق الذکر، می توانید سلامت دهانی – دندانی خود را تضمین کنید و از داشتن دندان هایی سالم و زیبا لذت ببرید.

پاسخ

نوزده + شانزده =

Call Now Button