لمینت سرامیکی دندان

فهرست محتوا

لمینت سرامیکی دندان یکی از روش های زیبا سازی دندان می باشد . آیا می دانستید با لمینت سرامیکی می توان از دندان هایی زیبا برخوردار بود ؟

همه افراد خواستار زیبایی و جذابیت هستند و هر روزه به این فکر هستند که چطور زیبایی خود را دو چندان کنند . دندان جز یکی از اعضای مهم صورت می باشد که در زیبایی چهره بسیار تاثیر گذار می باشد . یکی از درمان هایی که بسیار کاربرد دارد و درمانی همیشگی برای بیماران می باشد . لمینت دندان می باشد و می توان به وسیله لمینت سرامیکی دندان های نامرتب خود را بهبود بخشید .  در لمینت دندان فرد فقط دو جلسه زمان اختصاص می دهد که از دندان هایی کامل سفید – مرتب – فاصله های بین دندانی برخوردار شود .

با لمینت دندان می توان زیبایی دندان ها را دو چندان کرد . لمینت دندان روشی است که امروزه طرفداران بسیاری را از آن خود کرده است . دکتر جنانی لمینت دندان را به بهترین شکل و با روشی نوین انجام می دهد به صورتی که تمامی بیماران از این بابت رضایت بسیاری دارkد . شما عزیزانی که تمایل دارید دندان های خود را با لمینت زیبا تر کنید می توانید جهت مشاوره و وقت دهی با شماره های ۳۲۲۴۲۱۵۱-۳۲۲۵۴۲۲۷-۰۲۶ تماس  حاصل فرمائید و یا به کانال اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

 لمینت ها از دو نوع تشکیل شده اند که عبارتند از لمینت سرامیکی – لمینت کامپوزیتی

 لمینت کامپوزیت

فرق بین این دو در ساخت و اندازه طول عمر آن ها می باشد . لمینت کامپوزیت توسط دندانپزشک در مطب تهیه می شود و دارای طول عمر کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دندان می باشد . و زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد . فرد بین دو الی چهار جلسه که بسته به تعداد دندان هایی که نیاز است کامپوزیت شود زمان می برد . این درمان به صورت کامل به هنر و تجربه دندانپزشک احتیاج دارد به این علت که تمامی مرحله هایی که صورت می گیرد به وسیله پزشک می باشد . دندانپزشک در مرحله نخست دندان را با وسیله ای که منحصرا برای این کار می باشد جدا می کند . مسئله بسیار مهمی که در کامپوزیت می باشد این است که دندان ها می بایستی جدا جدا لمینت شوند تا درمان دندان اول تمام نشده دندان دوم را نمی توان کاری روی آن انجام داد . دندانپزشک با مالیدن مواد کامپوزیت به دندان کار خود را آغاز می کند و زمانی که کار دندان اول به اتمام رسید با اشعه یووی مواد کامپوزیت را سفت و سخت می کند و این مرحله برای همه دندان ها به صورت یکی یکی انجام می شود . زمانی که کار همه دندان ها به اتمام رسید با پولیش کامپوزیت ها را فرم وشکل می دهد . البته فرم و ظاهر به سلیقه خود بیمار انجام می شود .

 

 لمینت سرامیکی

این سرامیک ها از لمینت ساخته شده است و از جنس خود دندان های فرد می باشد و به صورت کامل با دندان های بیمار سازگار می باشد .

کاربرد لمینت سرامیکی

  • دندان هایی که دارای رنگ بدی هستند را درمان می کند .
  • دندان های نامرتب را بهبود می بخشد .
  • اگرچه فاصله ای بین دندان ها باشد آن ها را برطرف می کند .
  • اصلاح طرح لبخند
  • طول تاج دندان را اضافه می کند .

 در چه مواقعی نباید از لمینت سرامیکی دندان استفاده کرد

  • برای دندان هایی که مایل به سمت لبی دارند این روش درمان مناسبی نمی باشد .
  • اشخاصی که عادات دهانی گوناگون دارند مانند دندان قروچه یا فشردن دندان ها به هم و یا کسانی که دندان هایشان دچار ساییدگی می باشد .
  • روی دندان هایی که به علت ساییدگی ارتفاع خود را از دست می دهند نمی توان از لمینت استفاده کرد .
  • اگر ضخامت مینای دندان به مقدار کافی نباشد.
  • کسانی که بهداشت دهانی خوبی ندارند .
لمینت سرامیکی دندان
لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان برخلاف لمینت کامپوزیتی به وسیله دستگاه تهیه می شود . ماندگاری این لمینت بیشتر از لمینت کامپوزیت می باشد و پیش از ساخت به وسیله خود بیمار طرح لمینت انتخاب شده که در اصطلاحات پزشکی به این نوع طراحی اصلاح طرح لبخند می گویند .

مراحل انجام لمینت سرامیکی

فرد بعد از این که ویزیت شد و با دندانپزشک خود مشاوره رایگان را انجام داد در یک جلسه دندان هایش یک تراش بسیار ظریف می خورد  و از دندان های وی قالب گیری می شود و بعد قالب را به لابراتور می فرستد که به وسیله دستگاه های تخصصی لمینت تهیه می شود . در جلسه دوم لمینت های ساخته شده روی دندان های فرد چسبیده می شود و کار تمام می شود .

جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر می توانید به قسمت گالری سایت مراجعه فرمائید .

برخی از خدمات دکتر جنانی دندانپزشک زیبایی در کرج

 لمینت دندان در کرج

ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان

اصلاح طرح لبخند

راه های ارتباطی با دکتر جنانی

۳۲۲۴۲۱۵۱ – ۳۲۲۵۴۲۲۷(۰۲۶)

info@drjanani.com

صفحه اینستاگرام

2 thoughts on “لمینت سرامیکی دندان

  1. roya - آگوست 29, 2018 در 2:58 ب.ظ

    لمینت سرامیکی چقدر ماندگاری داره ؟؟؟

    پاسخ
    • drjanani - سپتامبر 9, 2018 در 12:08 ب.ظ

      از لمینت های سرامیکی مانند دندان های طبیعی باید مراقبت کرد تا آسیبی متحمل دندان نشود.

      پاسخ

پاسخ

دو × 5 =

Call Now Button